maanantai 14. lokakuuta 2013

Haaste!

Ilona heitti  meitä haasteella, joten tässäpä tulee :)

Säännöt:
1. Vastaa haastajan 11 kysymykseen
2. Keksi 11 uutta kysymystä
3. Haasta 11 alle 200 lukijan blogia ja kerro heille haasteesta.

1. Millainen on unelmakoirasi vai omistatko jo sellaisen?

Unelmakoirani on saksanpaimenkoira, jonka kanssa pystyisi harrastamaan kaikilla pk-alueilla. Mila on kaikella tapaa ihana ja miellyttävä koira, jota rakastan sydämeni pohjasta. Valitettavasti se ei ole täysin unelmakoirani, sillä tahtoisin harrastaa myös suojelua, mutta Milasta ei siihen ole. Mila on helppo, rakastava, miellyttämisenhaluinen, sillä on hyvä vietti ja kultainen luonne. Valitettavasti vain hieman arka. Tuon jos saisin siltä opetettua pois, niin voitaisiin jo puhua unelmakoirasta.

 2. Onko sinulla ennakkoluuloja tiettyä/tiettyjä rotua/rotuja kohtaan? Jos niin mitä? Miksi?

Ei oikeastaan ole mitään ennakkoluuloja. Koiriahan ne kaikki ovat, mutta itselle ei kelpaa muu kuin saksanpaimenkoira.

3. Mikä sai sinut tekemään blogin, joka kertoo koiraelämästäsi?

Olen aina rakastanut kirjoittamista. Äikäntunneilla kun muut voihkivat esseetehtäviä, niin minä olin aina riemuissani siitä, että pääsee kitjoittamaan. Blogeja minulla on jo ennestään ollut ja ne alkavatkin nykyään olla niin suosittuja, että oli vain luonnollista tehdä Milalle oma blogi.

4. Oletko tyytyväinen koirasi kasvattajaan? Perustele. 

Olen tyytyväinen. Kasvattajan jalostustyö on upeaa ja koira vielä upeampi. Hän on asiansa osaava ja tiedän, että häneltä voi kysyä mitä vain. 

5. Kuinka hyvä suhde sinulla on koirasi/koiriesi kanssa?

Erittäin hyvä. Minä rakastan koiraani ja se rakastaa minua ♥



6. Koirasi/koiriesi terveydentila?

Hyvä. Mila on vuoden vanha ja ainut ns. ''ylimääräinen'' eläinlääkärikäynti oli neidin korvan takia. Se punoitti ja kutisi. Mila raapi sen melkein verille. Eläinlääkäriltä saimme antibiootit ja korvatipat ja sen jälkeen ei ole korvakaan vaivannut :)

7. Nauratko koirasi tempauksille? Esimerkki?

Vielä tuo ei ole keksinyt mitään kovin hauskoja tempauksia joille nauraisin kovasti. On sillä toki joitain hellyyttäviä tapoja, kuten aina kun Mila on syönyt, niin se tulee luokse nuolaisemaan kättä tms. ja tavallaan kiittää ruuasta.  Toinen on, että joskus Mila ilmoittaa hädästään istahtamalla suoraan keskelle televisiota, kuin kertoakseen ''nyt loppui tv:n katselu. Minun tarvitsee päästä pihalle!'' :D

8. Mitä kaikkea harrastat koirasi/koiriesi kanssa?

Tottista, hakua ja pidempiä metsälenkkejä.

9. Kuva koirastasi, jolle saa hymyillä, jopa nauraa.

Varmasti löytyisi parempiakin, mutta en jaksa nyt kaivaa. Tässä Milan ilme ja asento on kyllä jotain niin hauskaa :D

10. Onko sinulla ollut monia koiria? Jos niin mikä on se kaikkein "tärkein"?

Mila on ensimmäinen OMA koirani. Toki meillä on ollut perheessä kolme urossaksanpaimenkoiraa, joista ehdottomasti ikävöin Jaroa. Jaro oli vanha herrasmies, jonka seurassa olen kasvanut ja jonka ansiosta minusta tuli saksanpaimenkoiratyttö henkeen ja vereen. Mutta rehellisesti Mila on tärkein, juurikin siksi, että se on täysin minun. Minä olen sen kouluttanut ja luonut siihen vahvan siteen ♥

Minä ja vanha kunnon Jaro ♥

11. Koiraa hankkiessasi mikä ratkaisee? esim. koiran ulkonäkö? kasvattaja? koiran vanhemmat? koiran luonne?

Milaa hankkiessani en oikeastaan sen kummemmin ajatellut mitään noita. Kävin läpi kennelliiton kasvattajalistaa ja selailin kotisivuja. Hellraiser vain kolahti itseeni ja tiesin, että sieltä haluan koiran.


Kiitos Ilonalle haasteesta. Valitettavasti itselläni on niin vähän lukijoita, että ainoat joita kykenisin haastamaan, ovat saaneet jo niin monta haastetta, että päätin nyt olla haastamatta ketään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti